Elevhälsoportalen erbjuder sammanställningar av elevhälsodata i årliga elevhälsorapporter till kommuner i Stockholms län. För att få en elevhälsorapport behövs ett avtal mellan kommunen och Centrum för epidemiologi och samhällsmedicin (CES). Mer information om detta hittar du på följande sida: Elevhälsofrågor och -rapporter.
I dagsläget har 19 av 26 kommuner i Stockholms län avtal med CES om elevhälsorapporter: Botkyrka, Danderyd, Haninge, Huddinge, Järfälla, Lidingö, Nykvarn, Nynäshamn, Salem, Sigtuna, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Upplands Väsby, Vaxholm, Värmdö samt Österåker.
Elevhälsorapporterna skickas ut i slutet av varje hösttermin till Elevhälsoportalens kontaktperson i respektive kommun. Ofta är det kommunens verksamhetschef för elevhälsans medicinska insats (EMI) som är Elevhälsoportalens kontaktperson. Hen vidarebefordrar därefter rapporten till skolorna i kommunen. Om du arbetar med elevhälsofrågor i en skola i någon av kommunerna ovan och vill ha en rapport men inte fått den, kan du kontakta oss för kontaktuppgifter till den ansvariga på kommunen.